BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ EPUAP ceidg
dom Facebook Kontakt

 

1_0
2_0
3_0
4_0
6_0
7_0

Dzisiaj jest: 4 Lipca 2020    |    Imieniny obchodzą: Elżbieta, Malwina, Teodor
https://gmina.czernichow.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/a_grafiki.inne.slajdy-dofinansowaniegk-is-95.pnglink
https://gmina.czernichow.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/a_grafiki.UPSZLWGCgk-is-95.pnglink
https://gmina.czernichow.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/szymon_ripgk-is-95.pnglink
https://gmina.czernichow.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/baneryreklamowe.PSR2020_grafika_01gk-is-95.pnglink
https://gmina.czernichow.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/info_25052020_1gk-is-95.pnglink
https://gmina.czernichow.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/baneryreklamowe.koronowirus_03gk-is-95.pnglink
0 1 2 3 4 5
Progress bar

Dziennik Polski z dnia 10.01.2013 - Rosną dopłaty do kursów linii aglomeracyjnych

logo dziennik polski Rosną dopłaty do kursów linii aglomeracyjnych
KOMUNIKACJA. Zwiększa się stawka dopłat do każdego kilometra przejechanego przez autobusy aglomeracyjne. Było 5,60, teraz za kilometr jazdy autobusu samorządy muszą płacić 6,11 zł. Oburzają się, bo co roku są zaskakiwani wyższą stawką. Będą o tym jutro rozmawiać z przedstawicielami Krakowa.

- Nie chodzi o samą stawkę, ale o wcześniejsze uzgadnianie z nami tych kwot i nasz udział w negocjacjach - zaznacza Marek Jamborski, wójt gminy Kocmyrzów-Luborzyca. Dlatego zorganizował spotkanie szefów podkrakowskich gmin, do których dociera komunikacja aglomeracyjna. - Chcieliśmy uzgodnić wspólne stanowisko, by podczas rozmów w Krakowie zaprezentować je, gdy będziemy zaskakiwani nowymi rozwiązaniami lub wnioskami - zaznacza Jamborski.

Szefowie podkrakowskich gmin ostatnio co roku otrzymują informacje o podwyżkach i aneksy do umów aglomeracyjnych. Uważają, że władze Krakowa za mocno ich obciążają tymi dopłatami. Do kursów organizowanych od początku istnienia komunikacji aglomeracyjnej gminy płacą 30 proc. dopłaty samorzadowej, która za wozokilometr obecnie wynosi 6,11 zł. Natomiast do kursów nowo organizowanych muszą dopłacać 50 proc. stawki.

- Miasto nie dopuszcza nas do negocjacji stawek. Nie wiemy, czy są one wyliczone dobrze czy źle, a jesteśmy zobowiązani do zapłaty wskazanych kwot - ubolewa Szymon Łytek, wójt Czernichowa. Wtóruje mu Bogusław Król, wójt Zielonek i od kilku lat domaga się dokładnego wyliczenia i analizy skąd biorą się podwyżki.

- Chcemy, żeby nasz przedstawiciel był podczas rozmów przedstawicieli miasta Krakowa z wykonawcami kursów MPK oraz Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu - mówi Bogusław Król. Wójt Michałowic Antoni Rumian dodaje, że instytucja wykonująca kursy powinna mieć wyliczenia na ile rentowna jest każda z linii i kto nimi jeździ, czyli mieszkańcy jakich gmin. - Wówczas nie zastanawialibyśmy się, ile która gmina powinna płacić za wozokilometr, a ile miasto. Każdy płaciłby za siebie - konkluduje Rumian. Burmistrz miasta i gminy Świątniki Górne Witold Słomka zaznacza również, że płacąc za wozokilometry szefowie gmin chcą znać analizy kosztów pracowniczych i wysokości wpływów z biletów.

Już w ubiegłym roku podczas rozmów szefów podkrakowskich gmin z przedstawicielami miasta Krakowa i Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu planowano organizację przetargu na linie aglomeracyjne. To temat, który również będzie omawiany na dzisiejszym spotkaniu szefów podkrakowskich gmin i miasta.

(BCA)

Template Design free joomla templates

Äèçàéí ðàçðàáîòàí øàáëîíû Joomla

Nowa strona 2
Zamknij

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...