BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ EPUAP ceidg
Dzisiaj jest: 4 Lipca 2020    |    Imieniny obchodzą: Elżbieta, Malwina, Teodor

Artykuły

Relacja z wyjazdu do Francji

W dniach od 4 do 13 lipca 2013 r. 42 osobowa delegacja z terenu gminy Czernichów gościła w partnerskiej gminie Neuvy we Francji, wśród których byli m.in. wójt gminy Czernichów – Szymon Łytek, przewodnicząca rady gminy – Renata Wolarek, przedstawiciele rady gminy: Zofia Grzywa i Kazimierz Szczurek oraz 38 mieszkańców gminy.

Oto jak tym razem przebiegała wizyta:

4 i 5 lipca

Wyjazd z Czernichowa o godz. 6.50. Do Neuvy we Francji przybyliśmy 5 lipca w godzinach wieczornych. Tu przywitały nas rodziny francuskie, do których udaliśmy się na nocleg.

6 lipca

Oficjalne i uroczyste powitanie nastąpiło w dniu 6 czerwca w merostwie, gdzie czekali na nas mer gminy Neuvy – Gilles Bay oraz przedstawiciele Komitetu de Jumelage Amitié Neuvy Czernichow na czele z Annick Etienne. Po oficjalnym powitaniu w merostwie zaczęliśmy zwiedzać gminę. Mieliśmy okazję zobaczyć nowo wybudowana sale sportową dla szkół oraz nowe osiedle mieszkaniowe

7 lipca

O godzinie 11.00 wszyscy uczestnicy wyjazdu wraz z rodzinami goszczącymi wzięliśmy udział we Mszy w kościele w Neuvy, po której popołudnie spędziliśmy u rodzi indywidualnie. Wzięliśmy udział w święcie w stodole w Corgenay w stylu Bourbonnasis.

8 lipca

W tym dniu zaczęliśmy od zwiedzania liceum i gospodarstwa rolniczego w Neuvy. Zastępczyni dyrektora liceum rolniczego oprowadziła nas po budynku szkoły, w którym mogliśmy zobaczyć jak wyglądają sale dydaktyczne oraz pokoje w których zamieszkują uczniowie podczas nauki w szkole. Były dyrektor gospodarstwa rolniczego Jean – Claude Hugon oprowadził nas po gospodarstwie, w którym zobaczyliśmy hodowlę bydła mięsnego rasy Charoles. Po obiedzie udaliśmy się z wizytą do Departamentu Moulins na spotkanie na temat działalności Rady Departamentu. Następnie odwiedziliśmy Merostwo Moulins, gdzie podczas spotkania wójt gminy Czernichów otrzymał z rąk wicemer Nicole Tabutin medal pamiątkowy Miasta Moulins oraz książkę z dedykacją od mera Moulins Pierre – André Périssol.

9 lipca

I znów wyjazd, tym razem do Le Pal – miejscowości w której znajduje się park rozrywki. Tutaj spędziliśmy cały dzień oglądając pokazy ptaków drapieżnych oraz fok. Bardziej odważni korzystali z wielu atrakcji przygotowanych w parku świetnie przy tym się bawiąc.

10 lipca

W środę odbyliśmy podróż do oddalonego o 300 kilometrów Paryża gdzie zwiedzaliśmy muzeum Marie Curie, jedliśmy posiłek w ogrodzie luksemburskim, następnie przeszliśmy do katedry Notre Dame, spacerowaliśmy wzdłuż rzeki Sekwany przejechaliśmy autokarem po Polach Elizejskich pod wieżę Eiffla. Pozostałe zabytki oglądaliśmy z autokaru. To był dzień pełen niezapomnianych wrażeń.

11 lipca

Odbyliśmy podróż do miasta Vichy oddalonego o 50 km. Miasto Vichy słynie z produkcji kosmetyków, wód oraz pastylek smakowych o nazwie Vichy. Zwiedzaliśmy fabrykę w której pracuję ok. 20 osób przy produkcji pastylek. Niestety w Polsce nie są one jeszcze dostępne w sprzedaży. Wieczorem odbyła się uroczysta kolacja pożegnalna, wspólne śpiewy i tańce

12 lipca

Wczesnym rankiem po pożegnaniu z naszymi przyjaciółmi wyruszyliśmy do Polski do naszych domów i rodzin bogatsi o ciekawe przeżycia i doświadczenia. W przyszłym roku czekamy w Czernichowie na grupę francuskich przyjaciół, którzy przyjadą nas odwiedzić. Jesteśmy im bardzo wdzięczni za miłe przyjęcie, gościnę, poświecenie i trud włożony w przygotowanie tak wspaniałej i udanej wizyty.

Dorota Machaczka

Template Design free joomla templates

Äèçàéí ðàçðàáîòàí øàáëîíû Joomla

Nowa strona 2
Zamknij

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...